Jesteś tutaj:
Złożyli podpisy
2016-11-15
Burmistrz i Skarbnik w imieniu gminy Sędziszów oraz Wiceprezesi Paweł Karpiński i Tomasz Sękiewicz z Przedsiębiorstwa Budownictwa Ogólnego „KARTEL” złożyli podpisy pod umową na rozbudowę budynku Urzędu Miejskiego w Sędziszowie.

Dotychczasowa siedziba władz gminy mieszcząca się przy ul. Dworcowej 20, jest użytkowana od 40 lat. Kiedy w 1976 roku urzędnicy przeprowadzali się do nowego obiektu (stary budynek ówczesnego Urzędu Gminy mieścił się przy ul. Kościelnej na wprost Kościoła Św. Ap. Piotra i Pawła), był to budynek nowoczesny na tamten czas. Dzisiaj standardy obsługi mieszkańców i pracy urzędników, uległy kosmicznym zmianom. Obecny obiekt nie spełnia większości z nich.

„Od kilku lat w planach samorządu była rozbudowa Urzędu. Odkładaliśmy ten temat na rzecz innych zadań. Myślę, że przyszedł czas i dalej już nie wolno tego tematu odciągać. W obiekcie brak właściwej klimatyzacji i wentylacji, panuje ciasnota, w większości na 10 m2 pracuje czterech urzędników, do tego miejsce zajmuje sprzęt komputerowy i akta spraw. Jeżeli w pokoju znajdzie się jednocześnie 2- 3 interesantów, to wykonywanie obowiązków służbowych staje się uciążliwością. Nie ma co ukrywać z takiej sytuacji również nie jest zadowolony sam petent, który często przychodzi ze swoimi trudnymi sprawami i oczekiwałby swobody rozmowy z urzędnikiem, poszanowania jego prywatności, bo nie każdy chce mówić o swoich problemach przy postronnych osobach. Obecnie nie ma u nas w urzędzie takich warunków. Dodajmy jeszcze, że obiekt nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nie ma pomieszczeń na archiwum zakładowe, czy brak nawet pokoju dla kontrolujących naszą działalność”  – mówi Burmistrz Wacław Szarek.

Cieszę się z podpisania dzisiejszej umowy będzie to już kolejna realizowana przez firmę KARTEL dla gminy Sędziszów, po obiektach bazy TKR i OSiR-u. Mam nadzieję ze współpraca wykonawcy i inwestora będzie układała się dobrze.” – mówił Paweł Karpiński po podpisaniu dokumentu.  Wartość podpisanej umowy opiewa na kwotę ryczałtową w wysokości 8.107 tys. zł (osiem milionów sto siedem tysięcy zł). Zakończenie realizacji zadania przewidziano na maj 2018 roku. Efektem rzeczowym inwestycji będzie oddanie do potrzeb funkcjonowania Urzędu Miejskiego łącznej powierzchni całkowitej 1639 m2, w skład której wchodzić będą pomieszczenia biurowe, magazynowe, archiwum sale konferencyjne i garaże. Interesanci będą obsługiwani na biurze interesanta w holu budynku. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przekazanie placu budowy nastąpi w dniu 16 listopada br. Obecny budynek urzędu będzie podlegał generalnej modernizacji.

 
E K-S.

 

Czytano: 1241 razy
Produkcja i hosting: ZETO-RZESZÓW Strony www - Strony internetowe - Aplikacje internetowe - Sklepy internetowe - Portale korporacyjnezeto
[ZAMKNIJ] Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.